Wat te doen wanneer wijzigingen niet in de Point of Sale zijn aangekomen?

Er zijn de volgende mogelijkheden:

  • De mutaties zijn nog niet verstuurd.
    Op het dashboard staat rechtsboven het aantal nog te exporteren Nieuwe artikelen en het aantal Prijs wijzigingen.
    Wanneer hier aantallen staan, start dan eerst de export via de keuze Exporteren op het dashboard en de knop Exporteren.
     
  • De mutaties zijn nog onderweg.
    Controleer via de knop Meldingen log op het Dashboard op tabblad Export of er bovenaan nog regels staan met een status anders dan Verzonden.

    Wacht 5 minuten en als er dan nog steeds niet-verzonden bestanden zijn, neem contact op met de helpdesk.

  • Er is geen contact met internet.
    Dit kunt u constateren door via Internet Explorer een website op te vragen. Dit kan diverse oorzaken hebben, zoals een defecte router, of een probleem bij de internet provider.
    Neem in dit geval contact op met uw systeembeheerder.
     
  • De kabel van de router naar de Point Of Sale is los of gebroken.
    Dit kunt u zelf controleren en herstellen.
     
  • Controleren of FinkPos een actieve verbinding heeft.
    In FinkPOS is boven in het hoofdscherm een vakje met daarin het laatst verwerkte bestand (… .cvs). Is dit vakje rood, dan heeft de Point Of Sale geen verbinding met het systeem. Controleer de netwerkverbindingen hiervan of neem contact op met uw netwerkbeheerder of met Retailpoint (023-531 2632)

    Neem dan contact op met Retailpoint op 023 - 531 2632.