Hoe werkt het bestellen?

Wanneer het Bestellen onderdeel is van het afgesloten abonnement, ziet u rechts op het Dashboard een knop Bestellen.
De werkwijze is als volgt:

  • Scannen
    • Ga met een scanner of handterminal door de winkel, en scan de artikelen die u wilt bestellen.
      U scant of EAN-codes of de bestelnummers.
       
  • Laden scanbestand op computer
    • Sluit de scanner aan op een PC of laptop, direct of via een cradle, en laadt het scanbestand op de PC. Onthoud in welke map u het bestand neerzet.
       
  • Laden scanbestand in backoffice
    • Kies in het Overzicht van Bestellingen de knop Importeren.
    • Als u bestelnummers heeft gescand, selecteer dan Bestelnummer, en de Leverancier welke het betreft.
       
    • Kies vervolgens de knop Importeer en blader naar de map waar u het scanbestand heeft opgeslagen.
      Selecteer vervolgens het scanbestand en doe de knop Open.
       
    • Hiermee worden de bestelregels ingelezen in de backoffice, een bestaande bestelling wordt aangevuld.
       
  • Versturen bestelling naar leverancier
    • Ga naar tabblad Levnr/Te verzenden bestelregels en controleer de bestelling.
      Zo nodig kunt u de bestelling aanvullen of aanpassen.

      Met de knop Verzenden verstuurt u de bestellingen van de geselecteerde leverancier naar de leverancier.

      LET OP: wanneer u voor de eerste keer bij een leverancier bestelt, neem dan contact op met DeKassa Servicedesk.
      Wij stellen de vaste bestelgegevens van de leverancier eenmalig in, en in overleg met de leverancier stuurt u een eerste bestelling als test.