Hoe vind ik een artikel?

  • Wanneer een PLU-artikel nog niet gekoppeld is aan een PLUcode van de winkel: kies via het menu Artikelbeheer en vervolgens PLU artikelen.
  • Voor artikelen met EAN code, en artikelen met gekoppelde PLU code: kies de knop Artikelen op het Dashboard.
     
  • U kunt een artikel opzoeken met een van de rubrieken EAN Code (indien geen PLU artikel), PLU Code, Omschrijving of Merk. Kies hiervoor het juiste tabblad.
    Na invoeren van de zoekterm geeft u een Tab om naar de betreffende positie in de artikellijst te gaan.
    Een onbekende EAN code geeft een foutmelding.
     
  • Om een artikel met een EAN23 code te zoeken, gebruikt u de eerste zeven posities en de rest nullen,
    voorbeeld: 2340198501612 zoekt u als 2340198000000.
     
  • Wanneer u een Enter geeft, gaat u direct naar de details van het eerste artikel dat aan de zoekterm voldoet.
     
  • U kunt een (verpakt) artikel ook opzoeken door de streepjescode van de EAN code in te scannen.
    Meestal geeft een scanner automatisch een Enter mee, zodat het programma direct naar de details van artikel gaat.
     
  • Het tabblad Merk heeft een iets andere werkwijze, hier worden alleen de artikelen van 1 merk getoond.
    De knop Merken links onder roept een lijst met merken op, waaruit het gewenste merk kunt kiezen.
     
  • Wanneer u alleen het bestelnummer weet, zoek dan de bijbehorende EAN code op bij de leverancier gegevens, kies Artikelbeheer - Leverancier Artikelen, en tabblad Bestelnummer.

 

Wanneer een artikel niet te vinden is, adviseren we u:

  • Controleer via Artikelbeheer > Leverancier Artikelen via het tabblad Bestelnummer op het bestelnummer van het artikel is te vinden. Indien dat het geval is, controleer of het EAN code overeenkomt. Wanneer de EANcode anders is, heeft de leverancier dit bestelnummer onrechtmatig opnieuw gebruik. Door bij dit leveranciers-artikel het bestelnummer aan te passen (bijvoorbeeld door een X ervoor te zetten), zorgt u ervoor dat wanneer u opnieuw de artikelen inleest (Importeren > Importeren Artikelen (XML)) een nieuw record wordt aangemaakt voor de nieuwe EAN code.
     
  • Wanneer het artikel in Artikelbeheer > Leverancier Artikelen niet op bestelnummer via het tabblad Bestelnummer te vinden is en niet op het tabblad EAN code op EANnummer is te vinden, of bij een PLU artikel in Artikelenbeheer > PLU artikelen ook niet op PLU nummer is te vinden, neem dan contact op met de CWA servicedesk (06-2266 7943) of stuur een mail naar servicedesk@cwadiensten.nl, zodat de leverancier van het product de juiste gegevens kan aanleveren.